Avatar

Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af Schienenwolf, Læsø, fredag 22. februar, 2019, 16:09 (176 dage siden) @ Anonyme

I gennemsnit er rejserne på Kystbanen væsentlig længere end på S-banen, også længere end på Frederikssundsbanen. Dertil er Frederikssund ikke den største station på sin strækning, hvilket Helsingør derimod er.

Det taler jo så for at omdøbe det bestående Kystbanesystem til et S-togssystem og lade togene køre til både Roskilde, hvor nogle også gerne vil have S-tog, og til Lufthavnen, som Kystbaneoplandet nok fortsat gerne vil have direkte forbindelse med.


Derudover, netop pga. den længere gennemsnitlige rejsetid, er borgere/borgmestre nok mere lydhør overfor S-tog til Helsingør, hvis man får ordentlige arbejdsforhold i toget, og dermed kan udnytte transporttiden.

Hvis Kystbanen - som ministeren (måske) vil - skal ombygges til S-bane, er en af fordelene herved, at materiellet kan bruges fleksibelt på alle S-banestrækninger, så den ombyggede bane vil blive trafikeret med enhedstypemateriel - uden toiletter og uden 1. klasse.


Der har jo tidligere (ved ikke om der er stadigvæk) været tale om at forlænge linje H så den kører Frederikssund - Helsingør, og så med "luksus S-tog" hele vejen, da det er de to strækninger med længste gennemsnitlige rejsedistance.

Ja, det er en fuldstændig gak-gak idé. Folk der ønsker at bevæge sig mellem de to baners oplande kører naturligvis i bil. At de to strækninger har længste gennemsnitlige rejsedistance er ikke de samme som, at der står store menneskemængder parat til at skifte deres bil ud med et direkte S-tog mellem de to baner. Jorden er ikke flad.

--
Hilsen
S

Strør ægte Læsø sydesalt i dine sår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen