Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af P.Jensen, fredag 22. februar, 2019, 18:34 (371 dage siden) @ Niels Buch

Hej Niels

Jeg er meget enig i det gamle forslag - hvor togene kører hen efter København kan man så diskutere.

Hvis man anskaffer S-togsmateriel der kan køre på fjerntogsspor - også igennem røret - med flere døre der øger passagerudveksling (ikke tilstrømning...) og medfører kortere ophold på stationer - tog man ikke "stiger op i", men går "ind i" ved alle døre - tog som accelererer som S-tog måske med tophastighed 140 km mod 120 km/time. Derved vil man kunne køre hurtigere fra Helsingør til Østerport end man gør i dag.

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.



 Læs artiklen 

DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen