Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af Per Sørensen, 22/2 2019, 21:04 (1861 dage siden) @ steenth
redigeret af Per Sørensen, 22/2 2019, 21:26

G'aften,

rolig nu....
Jeg har prøvet at citere tæt på en dobbeltside i Helsingør Dagblad, fordi jeg tænkte, at der var nogen herinde, der gerne ville vide mere.
Og så vil jeg gerne have emnet belyst, så meget som muligt.


Jeg har set et link til en artikel i Helsingør Dagblad, som er bag en betalingsmur.

* Så hvem er de "Pendlerrepræsentanter" - jeg kan ikke se nogen navne
Jeg skrev som der stod i avisen og der var ingen navne, men du kan sikkert kontakte dem.
* hvad er det for et notat?
Ved ikke mere - notatet var ikke i avisen - det skal vel afleveres til rette vedkommende, inden nogen i forum skal vurdere det.
* togbusser i 3-5 år - hvem er kilden til det? Ombygning af køreledningophæng kan ske som aften arbejde., hvis man vælger et ophæng som kan klare både 1500 V og 25 kV.
Som nævnt er det fra avisen, men hvis du har special viden om emnet, skal du vel kontakte de relevante.
Jeg forestiller mig at Pendlergruppen har deres viden fra dem, der hele tiden stopper driften og sender folk i togbusser. Du må igen spørge dem direkte - de læser nok ikke med her.


Til slut kommer jeg med egne betragtninger.
Jeg mener stadig at det vil være en fin idé, som de foreslår med Skånetrafikvending i Kastrup.
Man kan vel lige så godt lade dem vende i Kastrup, som Kystbanetog på Østerport.
Kastrup skal måske have et vestligt vendespor eller man lader tog vende omkring Belvedere.

Det ligner nogle ikke kender til driftsforhold. Man kan ikke vende tog fra Sverigesiden på Kastrup - hellere ikke efter tilføjelsen af 2 nye perroner.

Derefter bør de svenske tog vende der og Kystbanen stadig køre til Kastrup.
Hvis Skånetrafikken ikke belaster "Røret" er der vel plads til Kystbanen!

Det ligner en gruppe, som ikke kender de virkelige forhold.

En af ideerne er at køretiden på Kystbanen bliver 7 minutter længere og at de hurtige tog skal køre forbi Nivåtoget ved ophold på Klampenborg etc.

Tjaa. De fleste vil have hurtigere tog. At holde Nivåtoget tilbage i Klampenborg er dødtfødt ide.
Rigtig mange vil hellere have tog der kører lige nøjagtigt til tiden, aldrig bliver aflyst og ikke får nedbrud.

Nu synes jeg endelig vi kommer på rette spor...
S-tog vil ikke kunne forbedre andet end marginalt og være en hindring for den nordlige faste forbindelse.

S-tog vil kunne giver 10 minutter drift til 2 togsystemer - et langsom til Nivå og et hurtig til Helsingør - det kan man ikke man ikke gøre med reginaltog.

venligst pediHg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Det' en tysker!

Det' en tysker!. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak