Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af antrum, lørdag 23. februar, 2019, 09:05 (176 dage siden) @ Anonyme

Alle større byer i hele verden vokser i størrelse og især indbyggertal.
Det gør København og Hovedstadsområdet også.
Så selv med et forbedret signalsystem og dermed flere S-tog gennem "Røret" er der en grænse for hvor mange S-tog der trods alt kan køre denne vej.

I dag er Hovedbanegården jo krumtappen i S-banen.

Så at udskifte Kystbanen til S-tog, fjerne muligheden for alm. tog efter Vesterport ville give en fordobling af S-tog gennem "Røret".
At anlægge 2 nye S-tog spor på denne strækning om 30-40 år ville blive dyrt og kræve ændring af Metro og ombygning af Nørreport.

Med Ny Ellebjerg som omdrejningspunkt for Fjerntog / regionaltog / Metro / tog til Kastrup og delvis S-tog ville man sikre en langt bedre trafikale betjening om 30-40 år.
Forlængelse af S-tog til Roskilde og Helsingør samt en Ringbane fra Køge Nord over Høje Taastrup, Hillerød til Helsingør med 2 spor til godstog og 2 til S-tog ville man virkelig gøre en forskel.

Alm. tog og internationale tog / godstog via en evt Helsingør /Helsingborg forbindelse ned langs Øresund tror jeg ikke på.
Ingen ønsker godstog jer og internationale tog vil givet vælge Malmø / Kastrup og København frem for Helsingør / København.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Svenska-lok
DSB MH358
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen