Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

med tog til Cannes over Gotthard (Generelt)

af XAL Olesen, 23/2 2019, 15:57 (1881 dage siden) @ Per Sørensen

Hej Anders og pjl,

det med Interail er en super idé - tak.

Jeg elsker Frankrig, og synes at TGV er fantastisk, men jeg prøver nok turen gennem Gottard eller Simplon.

Jeg ville helst hænge i vinduet på en gammel strækning, som herunder sydrampen af Gottard...

Tak for hjælpen.

vh
pediHg

[image]

Hej Per Sørensen

Hvid du gerne vil hænge ud af vinduet på den gamle Gotthard strækning må jeg skuffe dig. Der kører næsten kun tog med vinduer der ikke kan åbnes på strækningen. Der kører afgange med panoramavinduer (SBB) over strækningen. På reklamen fra SBB ser det ud til at vinduer kan åbnes:

https://www.sbb.ch/de/freizeit-ferien/reisen-schweiz/panoramareisen/gotthard-panorama-e...

Denne togtur starter i Luzern med skib til Flüelen. Her skiftes til panoramatoget der kører over den gamle Gotthard strækning til Lugano. Hvis du ikke ønsker denne tur skal du køre til Erstfeld og der skifte til RE-tog som kører dig til Bellinzona. Du kan bruge Interrail Pass på begge togstrækninger men skal betale for sejlturen (du får 50 % rabat på sejlturen når du har Interrail Pass).

Ovenstående er egne erfaringer fra 5 ture på strækningen de sidste 2 år. God tur.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak