Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SNNB M4 i randers

af Filip, 18/10 2010, 20:02 (4911 dage siden) @ Jimmy

Hej Jimmy

Jeg har selv været med flere forskellige steder i landet, og der var en ting alle stederne havde til fælles: Man vrængede lidt på næsen (nogen steder mere end andre) af "de andre". Dette kan der kun gøres op med på en måde og det er ved dialog og samarbejde, og det starter ved en selv.

Mht. til om museumstog ser ned på de mindre klubber vil jeg sige "nej". I Randers har vi da ved flere lejligheder samarbejdet med MHVJ, ligesom en del af vores dampfolk ligeledes slår deres folder ved VBV.

Mht. til jer i Struer, så skal jeg da gerne indrømme at jeg heller ikke mener det er "veterantog" at køre rundt med et par personvogne bag en rangermaskine (snarere "udflugtstog"), men derfor tager jeg stadig hatten af for at i kæmper kampen. Jeg mener det ikke som "snobberi" men jeg går op i at der skal sammenhæng i oprangeringer, dvs. autentiske.

Hvor vidt Thestrup og Armstrong er storsnuede vil jeg ikke debattere her, men under alle omstændigheder kan jeg ikke se hvorfor hele museumstog automatisk skal sættes i det lys, fordi to (bevares, ledende) personer har fremstået ubehagelige. Vi er da en del der enten har eller har haft "et ben i begge lejre" (hhv. museumstog og klubberne).

Du er selv inde på at i ikke kan fremvise lige så flotte vogne som museumstog, men der er jo et stykke hen af vejen samme slutning som fik KLK ind under museumstog, så tanken er måske ikke så uvirkelig.

Venlig hilsen
Filip


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak