Drop S-togsplaner på Kystbanen og spar milliarder (Generelt)

af mrkoster, mandag 25. februar, 2019, 09:58 (174 dage siden) @ Per Sørensen

Hej Togbus,

Du er inde på noget vigtigt - men ingen tager fat om problemets kerne.

Langt tid er gået med at give "de andre" skylden, istedet for professionelt at sætte sig ved bordet og løse tingene.

Det er desværre meget "politisk" at ævle, istedet for at tage fat.

Jeg har tit over for venner sagt, at hvis Virgin Rail Denmark ( findes ikke endnu ) fik lov, kunne de ret hurtigt rette op.
Skånetrafikken eller SBB kunne naturligvis også.

Det ville kræve at man ikke skulle aflevere "overskud" til ejerene i et par år, men , men re-investere.
Taksterne skulle nok lidt ned igen og så skulle vi køre med Dobbeltdækkere.

Ombygning af Kystbanen til S-tog er en helt unødvendig vej.

Selv kørsel gennem "Røret" kan styres med professionel tilgang - måske skal halvdelen jydetogene til Kastrup.
vh pediHg

I kunne blot agitere for at lade Skånetrafiken stå for drift og planHvis taksterne lægning. Det viste sig jo meget hurtigt at forsinkelserne i det integrerede system kom fra Kystbanen selv og ikke skyldtes elge og andre uregelmæssigheder fra det sydlige Sverige.

Hej Per

Jeg er nysgerrig hvorfor du mener at "Virgin Rail Danmark" - en virksomhed som ikke eksisterer, ville kunne drive kystbanen bedre?
Er det en forkærlighed for Virgin? Kompetente medarbejdere der ville følge med til Danmark? Eller?

Jeg var i Manchester i sidste uge - i løbet af 2 timer på Manchester Piccadilly imens jeg nød en kop kaffe - hverken ankom eller afgik et eneste Virgin Trains i tid, men det er vel i tråd med at deres rettidighed er på 72% for tog der ankommer under 4 minutter efter tidstabel. Kun 48% af togene ankom til tiden.
Dette er tal for 6. januar til 2. februar 2019.

Virgin Trains East Coast har klaret det lige så dårligt - de mistede 23. juni 2018 alt kørsel da de ikke levede op til kontrakten ift rettidighed og dermed fik de ikke bonusser som gjorde, at de kom i økonomiske udfordringer.

Søren


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen