Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

signalsystemet - status? (Generelt)

af Frank Poulsen, 5/3 2019, 15:11 (1878 dage siden) @ Pylorus

Jeg mener bestemt desiro togene er gjort klar til det nye system. Ellers ville man jo ikke nu sige at man fra maj skifter til det nye system Køge - Roskilde. Og mig bekendt skal Køge - Næstved med i løbet af 2020. Også her forventer jeg Desiro skal køre.

Hvornår Østbanen kører igennem til Roskilde i stedet er jeg lidt usikker på, men når det sker, så tænker jeg at DSB med Desiro kører Næstved - Køge, indtil der enten kommer sikringsanlæg i Køge Nord, eller at EB kommer og man vælger at ny bane skal overgå til det nye system. Det er en del jeg stadig savner svar på, om man reelt satser på et gammelt sikringsanlæg i Køge Nord eller man stadig tøver med at bestille sådan et, og håber man finder løsning på at få det nye i IC3 togene blandt andet så man undgår den investering for få år.

Kørestrøm bliver nok først når EB kommer, men skal som andre har nævnt herinde være nogle test i løbet af foråret vidst nok.

På S-banen er det også maj måned at næste strækning står til at komme i drift.

Jeg har også klart på fornemmelsen at den største udfordring som det ser ud lige nu er at få systemet i de ældre tog. Selve systemet fungerer jo tydeligvis i Nordjylland. Vi må jo så håbe at når de kommer i gang i øst det kommer til at gå lige så godt, så systemet for både øst og vest grundlæggende fungerer, og man dermed kan begynde at tænke mere udrulning, i forhold til hvilke togsæt og hvornår det løses.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak