Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

signalsystemet - status? (Generelt)

af steenth, 5/3 2019, 15:21 (1850 dage siden) @ Frank Poulsen

Jeg mener bestemt desiro togene er gjort klar til det nye system. Ellers ville man jo ikke nu sige at man fra maj skifter til det nye system Køge - Roskilde. Og mig bekendt skal Køge - Næstved med i løbet af 2020. Også her forventer jeg Desiro skal køre.

Den bliver nok først i 2021 at resten af lille Syd får ERTMS i drift.

Hvornår Østbanen kører igennem til Roskilde i stedet er jeg lidt usikker på, men når det sker, så tænker jeg at DSB med Desiro kører Næstved - Køge, indtil der enten kommer sikringsanlæg i Køge Nord, eller at EB kommer og man vælger at ny bane skal overgå til det nye system. Det er en del jeg stadig savner svar på, om man reelt satser på et gammelt sikringsanlæg i Køge Nord eller man stadig tøver med at bestille sådan et, og håber man finder løsning på at få det nye i IC3 togene blandt andet så man undgår den investering for få år.

Jeg ved ikke hvad der sker på Køge Nord. Men lokaltogs overtagelse af trafikken på Køge-Roskilde er udskudt et på pga. manglede indbygning i Lint-tog. DSB vil i en overgang kun køre Køge-Næstved. Og der også bøvl til næste år, hvor Næstved-Ringsted er lukket flere måneder. Der er planen at Sydbanes tog ender i Køge. Der skal gøre et eller andet for at få materiel udvekslet på strækningen Roskilde-Køge, når de mangler ETCS udstyr.

På S-banen er det også maj måned at næste strækning står til at komme i drift.

Det er flere strækninger som kommer til maj. Systemgrænsen flyttes til Ryparken på Ringbanen og Svanemøllen.

I den gamle plan skulle både Farumbanen og Ringbanen få CBTC i år. Om det kan nåes ved jeg ikke. Der er endnu ikke meldt datoer ud til de operationel tests på Farumbanen, som skal være den næste.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak