METRO CITYRING 1. officielle prøvekørsel med gæster. (Generelt)

af Banemanden, onsdag 06. marts, 2019, 07:55 (20 dage siden) @ mpp

Ja, kodeordet er CBTC og de flydende blokke. M1+M2 er fysisk forberedt til det, men signalsystemteknisk slet ikke. Det vil kræve en hel udskiftning af signalsystemet, og du skal nok ikke skule længere end til s-togene for at se, hvor godt det går og hvilket besvær det giver for dem der skal bruge det undervejs.

På M3+M4 er det mest besværlige perrondørene og så selvfølgelig det at man fysisk skal skille togene ad for at tilføje en D vogn. Til gengæld kan signalsystemet med det samme kende forskel på længderne på toget og du ville således ku køre med blandede toglængder mens arbejdet pågår.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen