METRO CITYRING 1. officielle prøvekørsel med gæster. (Generelt)

af steenth, torsdag 07. marts, 2019, 11:06 (78 dage siden) @ metrohenrik

Der er købt tog til både Nordhavn og sydhavnsgrenen. Skal der forlænges så skal der nok flere tog til, eller mindre kapacitet, altså færre tog på M4.

Der er faktisk indkøb togsæt nok til endnu en forlængelse af grenen på Nordhavn, som man ved skal igang med anlæg inden vel 10 år.

Men jeg mener at linje F er den linje som OBO gerne vil se førerløs, under DSB, så jeg tror ikke det bliver en Metro, selvom det ville være nærliggende at ombygge den hele vejen til Hellerup.

Reelt set er S-tog på mange båder et metrosystem uden at være det. Grunden til det ikke er det er ejerforhold - normalt ejers en metro af lokale myndigheder, koblingen til resten af jernbanenettet med både regler og fysiske tilslutning - de fleste metro-systemer er lukket systemer.. (som undtagelse, kender jeg et par steder i London Underground, hvor spor deles med alm. jernbane)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen