signalsystemet - status? (Generelt)

af ThomasTT, lørdag 09. marts, 2019, 15:56 (393 dage siden) @ ThomasTT

Tak for links og info.

For mig at se giver det anledning til en vis optimisme. Systemet fungerer tilsyneladende i nordjylland, hvorfor det primære problen må antages at være materiellet, og her er det nu åbenbart lykkes at installere det i et IC3, og i så fald virker det vel ikke urealistisk at det er i alle de tog om fire år. Uafhængige eksperter haf iflg banedanmark sagt god for den reviderede tidsplan.

Den største svaghed virker til at være deres plan B med gamle signaler, immunisering osv, der åbenbart bliver markant dyrere end antaget. Forhåbentlig kan det være ligegyldigt. Hvis systemet i praksis fungerer i nordjylland og i ic3 burde plan A række.

Måske kan signalsystemet begynde at b!ive en positiv historie, fx når man i nordjylland går videre fra opstartfasen og begynder at udnytte potentialet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.


 Læs artiklen 
Hvad er det?
Hvad er det?
Her er en lille samling på 28 jernbanebilleder optaget gennem de seneste 30 år og spørgsmålet er nu, hvad de forestiller? Forhåbentlig kan nogle af Jernbanen.dk´s jernbanekyndige læsere identificere nogle af motiverne.


 Læs artiklen 
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen