Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hurra - I er blevet moderne, tillykke :-) (Generelt)

af Pylorus, 9/3 2019, 20:20 (1846 dage siden) @ Mester

Du burde vide at store dele af debatørkorpset her på jernbanen.dk aldrig kunne drømme om at køre med tog nogen som helst steder hen.

Gav det mening tog jeg gerne toget.
Men først skal jeg køre12 kmind til centrum af Næstved. Nu er der så endelig udsigt til en p-plads ved stationen.
Så koster en billet til Hovedbanegården ca det spm det koster i benzin at tage bilen.
Så er der tidsforbruget. Udenfor myldretiden kan jeg komme til min datter ved Valby Station på 55 min.
Det tager min. 1.5 time i tog, jeg skal skifte til S-tog da de færreste tog stopper i Valby.


Flere benytter enhver given lejlighed til at postulere, at det er bedre at køre busser, mens mange andre aldrig kunne drømme om at flytte bagdelen væk fra bilsædet.

Det er både billigere, altid siddeplads, bedre wifi dækning og større udvalg af destinationer hvis udgangspunktet er København.
Personligt kan jeg ikke rigtig bruge det.


Hvornår har du sidst set et forslag om udbygning og forbedringer af jernbanerne, som ikke er blevet hånet og latterliggjort her i debatten?

Der er tilsyneladende også en "hård" kerne af jernbanefolk som ikke forstår at skal vi flytte noget af pendlertrafikken ind mod de 3-4 største byer i Dk, så kræver det flere spor, flere og hyppigere togafgange med færre stop og siddeplads til alle.
De synes desværre at bare man kan komme til Aarhus på 2 timer er alt skønt.
Hovedparten af de mulige nye passagerer er imidlertid bilisterne på strækninger fra 25-100 km mellem hjem og arbejde.
Derfor skal der være gode P-pladser ved provinsstationen og gode og hyppige forbindelser i den modsatte ende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak