Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

signalsystemet - status? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/3 2019, 20:46 (1874 dage siden) @ ThomasTT

Der er stadig en udestående med ERMTS på større stationer. En af udfordringerne er, at togene er forbundne med den centrale styring ("FC") via mobiltelefoni baseret på GSM-R. Der er et forholdsvis begrænset antal kanaler = hvor mange tog en mast kan håndtere. Med nyere mobilteknologi vil dette antal øges betragteligt, og man er da også langt med både at specificere og teste næste generation baseret på GPRS (pakkekoblet kredsløb) hvor antallet af tog der kan kommunikere øges betragteligt. Det er især store stationer som Københavns og Århus banegårde hvor dette bliver en udfordring.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak