Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bil og tog - var: Hurra - I er blevet moderne, tillykke :-) (Generelt)

af Pylorus, 9/3 2019, 22:17 (1868 dage siden) @ Jakob S. Engbæk

Du burde vide at store dele af debatørkorpset her på jernbanen.dk aldrig kunne drømme om at køre med tog nogen som helst steder hen.

Gav det mening tog jeg gerne toget.
Men først skal jeg køre12 kmind til centrum af Næstved. Nu er der så endelig udsigt til en p-plads ved stationen.
Så koster en billet til Hovedbanegården ca det spm det koster i benzin at tage bilen.
Så er der tidsforbruget. Udenfor myldretiden kan jeg komme til min datter ved Valby Station på 55 min.
Det tager min. 1.5 time i tog, jeg skal skifte til S-tog da de færreste tog stopper i Valby.


Flere benytter enhver given lejlighed til at postulere, at det er bedre at køre busser, mens mange andre aldrig kunne drømme om at flytte bagdelen væk fra bilsædet.

Det er både billigere, altid siddeplads, bedre wifi dækning og større udvalg af destinationer hvis udgangspunktet er København.
Personligt kan jeg ikke rigtig bruge det.


Når jeg søger i Rejseplanen mellem Næstved og Valby finder jeg to afgange direkte på ca 1 time 7 min og en der er hurtigere med skift.

Du glemmer man skal til stationen og også have stille bilen et sted!


Prisen er 60 kr. med rejsekort rabat, 74 kr uden rabat. I bil siger FDM der koster 2,32 kr/km, hvis du allerede har bilen. Med 70 km er det lidt billigere med tog, i myldretiden, hvis I er to i bilen. Udenfor myldretiden er forskellen større. (I kan selvfølgelig have en anden bil-økonomi end hvad FDM regner med, måske reparer du selv bilen)

Som de 2.5 mio andre bilejerere her i landet er brændstofudgiften nok den vigtigste faktor om man vælger bilen eller ej.
Er man pendler hver dag, medgiver jeg at man medregner slid og værditab.


Jeg bor selv i Københavns kommume. Man kan parkere på villavejene ved den nærmeste station. Mon ikke vi kan være enige om at folk i Næstved skal bestemme i Næstved og jeg skal blande mig udenom?

Hvad tror du husejerne mener om at de aldrig kan få gæster som kan parkere foran deres hus ?
Eller som det nogen gange sker blokerer for ind og udkørsel!


FDM med pris pr km. https://fdm.dk/alt-om-biler/kor-selv-ferie/planlaeg-din-ferie/det-koster-kor-selv-ferien


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak