Avatar

signalsystemet - status? (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, søndag 10. marts, 2019, 11:39 (353 dage siden) @ Pylorus

Tænker der i udlandet findes et par eller 3 banegårde som er større end KBH

I Tyskland planlægger man af samme årsag ikke ERTMS på større stationer, men konventionelle sikringsanlæg.


Interessant.
Så når tyskerne har tvivl om at ERTMS er for vanskeligt at bruge på større stationer bliver det spændende at se om Banedanmark ender med samme opfattelse.

Aldrig godt når man begiver sig ud i noget uprøvet og medtager alt for mange individuelle ønsker / ændringer.
Nogen som husker Amanda / EFi / Polsag / Sundhedsplatformen ?

Det er en velkendt begrænsning der er i nuværende teknologi. Der er og har længe været en plan for at komme videre, men det skal jo være sikkert. Og dokumenteres at det er det.
De første linier der fik ERMTS var højhastighedsbaner - simpelt setup - få stationer og sporskifter og typisk endestationer som 2 spors sækbanegårde - ingen vejoverskæringer i niveau.
Så har man bygget på derfra og på et tidspunkt får man også opgraderet grundlaget for den trådløse infrastruktur.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.


 Læs artiklen 
Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar
Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.
 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen