Nivå sporanlæg (Generelt)

af Frank Poulsen, søndag 10. marts, 2019, 20:35 (71 dage siden) @ andersj

Jo jeg er med på det er en undersøgelse i stedet for s-tog. Det er en led i mange undersøgelser. Jeg har bare svært ved at se hvilke sporskifter der kan hjælpe i Nivå.


Nu skriver du jo at der står at det bliver lettere at genoprette trafikken med nye transversaler.
I Nivå er det kun muligt at vende tog i spor 2. Med en eller flere transversaler vil det også være muligt at vende tog i spor 1 og 3. Hvis man vil køre med S-togs frekvens (5 minutters drift) så er et spor ikke nok til at vende tog i hvis man skal isolere driften ved akutte eller planlagt spærringer. I Nivå er det dog muligt at rangere ud i den nordlige ende af spor 2 og derefter bruge transversalen til at komme ind i spor 3 mens et nyt tog kan køre til perron i spor 2.

I Snekkersten er det også kun muligt at vende i spor 2, hvis vi går ud fra at S-tog ikke kan køre til perron i spor 3/4. Der kan en transversal gøre det muligt at vende i spor 1 også.

Men igen, det er ikke noget der vil hjælpe på den daglige drift, men ved spærringer af strækningen for at kunne opretholde en tilnærmelsesvis normal drift på de ikke spærrede strækninger.

Nu er det som jeg læser det en del af undersøgelser, hvis ikke s-togs drift. Hvad man så kan gøre. Så de transversaler er hvis ikke det bliver s-tog. Som jeg læser det. Derudover kan jeg ikke se hvorfor s-tog evt. ikke kunne vende i spor 3 og 4 i Snekkersten hvis det kom dertil. Om Lokaltog kører under kørerledninger til fjerntog eller under køreledninger til s-tog er vel lige meget. De bruger dem jo ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Lokomotivfabrikker

Danske privatbaner

Læs historien om:
Horsens Vestbaner
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen