Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nivå sporanlæg (Generelt)

af Frank Poulsen, 10/3 2019, 20:53 (1846 dage siden) @ Rail

Det kan jeg kun beklage. Jeg synes jeg læste det som du mente vende i spor 3, jeg ved ikke hvad jeg har læst, så undskyld.

Men ja ok, et sporskifte fra spor 1 til vendespor er selvfølgelig en mulighed. Så vidt jeg husker er der dog i nuværende køreplan 1 minut fra afgang til ankomst. Så hvis man vender skarpt og kan køre rettidigt så er det yderst begrænset hvad forsinkelse det giver. Men kører man minus 5, ja så er det et problem (men vender de så ikke oftest i Rungsted, hvis ikke der er udsigt til at køre rettidigt fra Nivå?) Men køreplaner ændrer sig jo, tidligere har det ankommet 3 min før osv. Så det er jo et spørgsmål om minutter her og der, så selvfølgelig kan jeg godt se dette kunne være en mulighed. Og det var jo egentlig det jeg efterlyste i mit spørgsmål til at starte med. Så tak.

Jeg mener dog stadig at der er mange andre steder en transversal ville hjælpe mere på det danske jernbanenet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak