Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

signalsystemet - status? (Generelt)

af Pylorus, 13/3 2019, 12:17 (1861 dage siden) @ esni

EPIC (som står bag Sundhedsplatformen) har givet på verdensplan flere brugere dagligt end ERTMS vil have de første mange år.

Jeg vil tro at spurgte man de 300-400 som aktuelt arbejder med Sundhedsplatformen vil de sige at det er et kvalitetsstempel at noget er så udbredt!
Og de ville sikkert alle i kor sige at det blot er småting som skal tilrettes.

Problemet med Sundhedsplatformen/EPIC er at man løser en forkert opgave, som blot har visse fælles træk med den virkelige opgave.
EPIC's primære fokus er at hospiltalerne får den korrekte og maksimale betaling for deres behandling af patienterne

Nu er det ikke sitet at diskutere Sundhedsplatformen udover at det system er blevet solgt til nogle beslutningstagere med udsagn om hvor fantastisk og funktionelt det er.

Lidt det samme tror jeg er tilfældet med signalprogrammet.

Når "steenth" skriver "ETCS/ERMTS erstatter kun ATC. I tog er det stort det samme - der lidt ekstra udstyr i overgangen pga. STM til ATC. Men undtagelse af melding status på døre. Og man skal have et radio blok center - men det er noget som er prøvet før. ERTMS har været i drift i mange år. Banedanmark har bare bygget videre på det."

Ovenstående kunne være taget fra hvad EPIC kunne sige til beslutningstagerne i region Sjælland & Hovedstaden.

Jeg kan måske forstå værdien af at man ved at dørene lukkes når der er tale om S-tog og Metrotog. Altså tog med hyppige stop og mange af- & påstigninger,
Men på f.eks. regionaltoge med 5 stop på 100 km - ja så er det overflødigt og med til såvel at fordyre projektet og gøre det mere sårbart.

Og når "steenth" skriver at ERTMS kun er en lille del af programmet - ja så må man spørge hvad alle de mange mia af kr (20-23) så bliver brugt til?
Hvorfor skal man have flere kubikmeter og hundredevis af ledninger i et tog som IC3 for at det kan køre på det nye system?

Man vil opsætte "udstyr til tælling af aksler" - hvorfor? Har vi mange tabte togvogne på det danske skinnenet? Jeg har ikke hørt om sådanne i de sidste 30-40 år! Og sådant udstyr vil alligevel forhindre at gods falder af en jernbanevogn som ved ulykken d. 2/1-2019. Så igen - det virker overflødigt!

Når "steenth" så skriver: "Mig bekendt er der ikke rapporteret nogle større problemer i Nordjylland i de måneder, hvor de har været i drift - de ville jo have være kommet frem nu." - holder det så stik.
En anden på dette site har skrevet at udstyret i Nordjylland kun fungerer fordi man har udeladt ALT som ikke direkte havde med sikkerhed at gøre!

Endelig -


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak