signalsystemet - status? (Generelt)

af Pylorus, onsdag 13. marts, 2019, 12:57 (13 dage siden) @ Carsten

Hej Pylorus
Dine betragtninger her og tidligere bygger på en monumental uvidenhed om jernbaneteknik og kan derfor ikke bruges i en saglig debat. Om der er nogen, der vil bruge kræfter på, at tilbringe dig den fornødne indsigt, aner jeg ikke, men det vil være noget af en opgave.

Mvh
Carsten

Måske - men sjovt at journalisterne på ing.dk også føler at der er noget helt galt!

Men så må jeg jo d.d. glæde mig over at regeringen og DF vil bruge flere penge på motorveje. Tilsyneladende er ambitionsniveauet på jernbaneområdet ikke voldsomt stort i forhold til antallet af pendlere.

Blev faktisk lidt overrasket over at der kun var 14.000 pendlere ifølge TV2ØST på strækningerne mellem Korsør / Ringsted og Nykøbing / Ringsted.
https://www.tveast.dk/nyheder/11-03-2019/1930/dsb-betaler-togpendlere?autoplay=1#player

Sammenholdt med at der f.eks. i 2017 kørte 137.900 køretøjer på Køge Bugt motorvejen burde der være basis for at kapre en masse bilister, såfremt man havde et godt tilbud - altså hyppige afgange / siddepladser / parkeringsmuligheder ved station.

I et IC3 togsæt er der i alt 16+122+6 = 144 siddepladser.
Så DSB har reelt ikke togkapacitet til bare at tage 10% af bilisterne på f.eks. Køge Bugt motorvejen!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

3 flyttefirma tilbud
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen