Regeringen & DF ligeglad med Kbh - ikke mere Metro/havnering (Generelt)

af PD Hansen, onsdag 13. marts, 2019, 14:19 (67 dage siden) @ Togbus

Ikke mere metro. København må sejle sin egen sø. Især folk til/fra Amager, der kunne have gavn af en "havnering" er tilsyneladende ikke værd at hente stemmer på. Jo, der er tidligere snak om lidt udvidelse af cityringen pga. Lynetteholmen, men altså primært som en afgrening af en afgrening. Andet er dagdrømmeri. Skuffende.

Vrøvl. Lynetteholm mv kommer i anden aftale. Der skal nok komme mere metro hvor der endnu ikke bor københavnere sålænge det er muligt at kapitalisere byggeretter. Men der er ingen tvivl om at havnetunnel er knyttet tæt sammen med metroudvidelser, således at cykelkliken ikke får sin totale sejr i Kbh.

Før du siger "vrøvl" må du venligst gerne læse hvad jeg skriver. Jeg skriver om steder hvor der allerede bor mennesker, som allerede fylder metroen temmeligt godt op på strækningen Amagerbro-Nørreport. Den strækning kunne trænge til aflastning, uanset om der bygges flere boliger nye steder. Og i aftalen vedr. Lynetteholm er metro-betjeningen af Lynetteholm som udgangspunkt tænkt som en afgrening af Nordhavnslinjen, der er en afgrening af Cityringen. Den model øger ikke kapaciteten hen over havnesnittet. Det er dog i aftalen om Lynetteholm tilføjet at andre linjeføringer gerne må undersøges, men formuleringen i aftalen eller andet fra Christiansborg skriger ikke lige frem af opbakning til en "havnering" (metro).


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Svenska-lok

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen