Regeringen og DF investerer over 110 milliarder kroner i inf (Generelt)

af kme, onsdag 13. marts, 2019, 14:32 (72 dage siden) @ metrohenrik

Side 33: Endvidere noterer parterne sig, at der er igangsat en undersøgelse af perspektiverne i at indføre batteri-togsdrift på Nordvestbanen mellem Holbæk og Kalundborg samt på Odsherredsbanen mellem Holbæk og Nykøbing Sjælland. Projektet forventes afrapporteret medio 2019. Batteritogsdrift rummer mulighed for at spare omkostningerne til elektrificering mellem Holbæk og Kalundborg samtidig med, at der bi-beholdes direkte togforbindelse mellem København og Kalundborg og skabes mulighed for direkte tog mellem Nykøbing Sjælland og København. Parterne er enige om, at drøfte muligheden for at indføre batteritogdrift på Nordvestbanen i efteråret 2019. Beslutning om en eventuel undladelse af elektrifice-ring af strækningen Holbæk-Kalundborg afventer denne drøftelse.

Så giver det ikke meget mening at elektrificere Roskilde-Holbæk. Skal man alligevel ud og købe en ny togtype, kan man lige så godt købe lidt flere og betjene Holbæk med disse.

Men jeg tvivler stærkt på nogen har mod på et batterieventyr oven i alt det andet banerod.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Lokomotivfabrikker

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen