Regeringen og DF investerer over 110 milliarder kroner i inf (Generelt)

af Peter Christensen, onsdag 13. marts, 2019, 15:18 (5 dage siden) @ kme

Så giver det ikke meget mening at elektrificere Roskilde-Holbæk. Skal man alligevel ud og købe en ny togtype, kan man lige så godt købe lidt flere og betjene Holbæk med disse.

Men jeg tvivler stærkt på nogen har mod på et batterieventyr oven i alt det andet banerod.

Forkert - der skal el til Holbæk.
Dels er hele fidusen er at toget lader under køreledning, dels kan DSB bruge sine nye 200 km/t lokomotiver med 160 km/t vogne.
Men der er ikke nogen, som siger at det skal være DSB, som står for køb/operation af batteritog. Hidtil har regionen/Movia været de bedste bud, men der var lige noget nedlæggelse af regioner også....og det er vidst ikke helt afklaret, hvor ansvaret for regionersbanerne ender.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen