Regeringen & DF ligeglad med Kbh - ikke mere Metro/havnering (Generelt)

af Togbus, Foldingbro, onsdag 13. marts, 2019, 15:52 (12 dage siden) @ PD Hansen

Ikke mere metro. København må sejle sin egen sø. Især folk til/fra Amager, der kunne have gavn af en "havnering" er tilsyneladende ikke værd at hente stemmer på. Jo, der er tidligere snak om lidt udvidelse af cityringen pga. Lynetteholmen, men altså primært som en afgrening af en afgrening. Andet er dagdrømmeri. Skuffende.

Vrøvl. Lynetteholm mv kommer i anden aftale. Der skal nok komme mere metro hvor der endnu ikke bor københavnere sålænge det er muligt at kapitalisere byggeretter. Men der er ingen tvivl om at havnetunnel er knyttet tæt sammen med metroudvidelser, således at cykelkliken ikke får sin totale sejr i Kbh.


Før du siger "vrøvl" må du venligst gerne læse hvad jeg skriver. Jeg skriver om steder hvor der allerede bor mennesker, som allerede fylder metroen temmeligt godt op på strækningen Amagerbro-Nørreport. Den strækning kunne trænge til aflastning, uanset om der bygges flere boliger nye steder. Og i aftalen vedr. Lynetteholm er metro-betjeningen af Lynetteholm som udgangspunkt tænkt som en afgrening af Nordhavnslinjen, der er en afgrening af Cityringen. Den model øger ikke kapaciteten hen over havnesnittet. Det er dog i aftalen om Lynetteholm tilføjet at andre linjeføringer gerne må undersøges, men formuleringen i aftalen eller andet fra Christiansborg skriger ikke lige frem af opbakning til en "havnering" (metro).

"vrøvl" til det med at der ikke er tænkt på det. At bygge metro hvor folk bor er helt udenfor københavnerplanlægningens skydeskive. En metro under Nørrebrogade som burde være oplagt er således helt udenfor forligsdiskussionerne (også dem som er drevet af By og Havn-profit), uanset at der dér ville være mest brug for den.

--
- busser når det er billigst


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen