Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

signalsystemet - status? (Generelt)

af Frank Poulsen, 15/3 2019, 10:55 (1841 dage siden) @ Pylorus


Problemet er snarere at firmaer og især offentlige institutioner bevidst holder "problemer" skjult så længe som muligt!

Jeg tror snarere at problemet er at offentligheden i vores dage har langt flere muligheder for at kritisere. Alle dem der kritiserer på internetfora og på facebook osv osv. Havde de tilbage i 90 erne sat sig ned og skrevet et læserbrev og sendt til aviserne? Nej... Der er blevet en allemandsviden, og folk har en tendens til at tro at de selvfølgelig vil bedre end dem der arbejder med det til hverdag. Nuvel enkelte gør måske. Men generelt i samfundet er der blevet en tendens til brok og kritik konstant fra folk der reelt ikke ved ret meget. Jeg gør det desværre også selv nogle gange, selvom jeg prøver at undgå det. Det er så nemt at kritisere. Nogle gange er det berettiget uden tvivl, men rigtig mange gange så er ting altid nemmere at se bagefter, også for de journalister og meningsdannere der kritiserer noget bagefter.

Kan godt være jeg er en smule naiv. Men jeg tror jo ikke på at de offentlige myndigheder, virksomheder osv. bevidst sidder og siger, nu skal vi svindle det her igennem. Nej jeg tror på de selv tror de træffer de rigtige beslutninger ud for de oplysninger de har til rådighed på daværende tidspunkt. Og vi skal huske at dem der sidder og træffer beslutninger oftest har mere viden og baggrundsinformation om situationer end overfladiske artikler i diverse medier, også fagmedier. Og fordi journalisme ALTID drejer sig om sensationer og kritik, forstår jeg helt ærlig godt at man nogle gange prøver at sige, vi holder bare det her for os selv. Hvorfor skal vi stå på mål for en masse kritik, som flertallet reelt bare går med på en bølge og reelt ikke ved en masse om i baggrundens årsager osv.

Det er ikke specifikt på signalprogram eller IC4 osv. dette er skrevet. Og jeg kan da også selv undre mig over mange ting nogle gange. Men man skal også nogle gange tænke, hvad vidste beslutningstagerne på beslutningstidspunktet...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Den Store Jernbanebasar

Den Store Jernbanebasar. Pris 60 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak