Der er revner i bremseskiverne på Letbanen (Generelt)

af Niels GP, søndag 17. marts, 2019, 14:51 (64 dage siden) @ Karl Høst
redigeret af Niels GP, søndag 17. marts, 2019, 15:24

Midttrafik oplyser på deres hjemmeside at problemerne med Tango vognene betyder at man mandag og tirsdag kører efter søndagskøreplanen.

Det betyder i dagstrafik inkl. myldretid kvartersdrift til Skejby, halvtimes drift til Lisbjerg og timesdrift til Odder!!

Jeg har et bedre forslag som dog betyder skifte på Aarhus H og Skejby, men som tilgengæld sikrer drift i normalt omfang. Det sker ved at at indsætte Variobane-vogne på bystrækningen efter følgende køreplan:

Strækningen til Odder betjenes med halvtimedrift, men der skiftes vogn på Aarhus H
Herfra indsættes Variobane-vogne i 10 minutters drift til Skejby. Her skiftes til Lisbjerg som betjenes af en Tango-vogn som kører i pendulfart mellem Skejby og Lisbjerg hver halve time.
En sådan køreplan vil kræve 5 Tango-vogne i drift (4 til Odderbanen og 1 til Lisbjerg). Til strækningen Aarhus H - Skejby står de 14 Variobane-vogne til rådighed.

Mon ikke passagererne på Odderbanen vil fortrække at skifte over på den anden side af perronen fremfor at få antallet af afgange halveret?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Et uheldigt lokomotiv
Et uheldigt lokomotiv
DSB MY 1123 havde et rigtigt skidt år i 1966, hvor det i en periode på 4 måneder var involveret i en kæde af uheld. Først gennem en stopbom i Helsingør, derefter gennem en Folkevogn i Nivå og til sidst op bag i en godstog ved Klarskov på Sydsjælland.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen