Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)

af krabsen, 20/3 2019, 17:03 (1836 dage siden) @ Pylorus

Som sagt, du har ikke forstået det.
Forskellen er, at der kun er brug for at een bus kører / venter og ikke to-tre stykker - i forhold til hvis f.eks. afgange sydpå og nordpå er 20 minutter forskudt.


JA - jeg forstår det ikke. Måske fordi jeg har en tilgang som er mere praktisk anlagt?

Nej, nok nærmere fordi du netop ikke har en praktisk tilgang og derfor ikke (vil?) forstå det.

Tag Aarhus. Der skal komme 6-8 måske 10 busser fra forskellige steder til stationen. De skal i din optik ankomme på samme tid for at passe med dit minuttog.

Ikke min optik - timeplanens.

Og ja, de skal faktisk komme inden for samme korte tidsspand, det er sådan set kærnen i pudlen! Det gør de i øvrigt ofte allerede - for der er nemlig også passagerer der skifter mellem busserne, og der er det også smart at minimere skiftetiden.
Med timeplanen bliver det blot lettere at koordinere bussernes ankomst/afgang med togenes ditto.

De kommer 4-5 min FØR toget og kører 4-5 min EFTER togafgang.

Det må betyde at de holder 8-10 minutter - korrekt forstået? Hvis det er 20 minutter drift og toget kører med ½ times drift - ja så passer det vel ikke?

Hvad passer ikke? Det kunne jo tænkes at køreplan-fyrene netop indtænker skiftemuligheder når de designer køreplaner. Men i din optik er de vel nogle amatører, der ikke har forstand på den slags, fordi de ikke har en praktisk tilgang.

Er der tale om regulære bybusser som kører med 4-5 min drift - så venter de ikke og så er det ligegyldigt med minuttallet.

Og er der tale om oplandsbusser, så kører de ikke med 4-5 minutters drift (det gør mange bybusser i øvrigt heller ikke) men måske halvtimesdrift. Og så er det ikke ligegyldigt med minuttallet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak