Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)

af Pylorus, 21/3 2019, 12:14 (1861 dage siden) @ Carsten

Jeg vil gerne komme med en uforbeholden undskyldning, hvis jeg havde vidst, at du har kørt en My helt fra Hvalsø til Roskilde, ville jeg aldrig have udtrykt mig negativt om din indsigt i jernbanemæssige forhold.

Jeg går ud fra, at din jagtkammerat i dag deltager som ivrig debattør på lægefaglige fora.

Mvh

Carsten

Hej Carsten
Det tror jeg ikke han gør og jeg går ikke længere selv på jagt.
Men blot fordi jeg har kørt en My under opsyn (dengang Banestyrelsen ikke havde forbudt dette) - ja så ved jeg selvfølgelig ikke alt om jernbaner. Men helt novice er jeg heller ikke.

Problemet er nok snarer min egen irritation over hvordan beslutninger indenfor meget offentligt bliver til i dag.
Af gode grunde kender jeg bedst til sygehusvæsenet, men det gælder stort set alle offentlige styrelser / forvaltninger at fagligheden er væk til fordel for hovsa løsninger og ikke-gennemtænkte projekter. Projekter som - indenfor sundhedsområdet - klart bærer præg af mangelfuld faglighed og løsninger som ikke holder 10-15 år frem.

Tilsvarende på skinnenettet.
Af hensyn til klima og hvor man skal udbygge jernbane og veje - ja så er det ikke særlig ambitiøst på jernbaneområdet.
Skal man virkelig have de daglige pendler over på skinnerne, skal togtrafik for den daglige rejsende gøres bedre. Men man glemmer at tænke HELE rejsen fra hjem til arbejde med i konceptet.
Metro / S-tog / letbane skal selvfølgelig kører der hvor der er sygehuse / universiteter / store arbejdspladser.
Parkering der hvor jernbanestationer med bilisterne fra provinsbyerne og oplandet bor.
Her kommer offentlig busdrift aldrig til at fungere.
Måske førerløse busser om 20 år?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak