SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)
Et godt eksempel på jernbanens berettigelse og forankring er den kedelige og ganske stabile driftsform der leveres på f.eks. de tidligere privatbaner i Nordsjælland. Ingen fancy baneudretninger, men fokus på driftssikre tog og en rationel toggang kunderne kan forstå.
...som dog har været delerstattet af togbusser i store perioder de sidste flere år grundet CBTC-installation på knudepunktet Hillerød station.
Det er jo der en af de spillere kommer ind og blander sig hvor den lokale infrastrukturforvalter ikke har indflydelse - nemlig Banedanmark, der jo suboptimerer deres arbejde på de rejsendes bekostning.
Det sker også at der er sene togbusser på Lokaltogs linier ved sporarbejder, men sjældent i dagtid.
Sjovt at ingen har nævnt Movias R-net, men det er måske fordi de fleste debatører i denne tråd ikke er sjællændere. Movia har jo netop koordineret nogle centrale tog og bus planer så de kører i 30 minutters takt. Og det virker.
--
Venligst
Michael Deichmann