Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/3 2019, 12:58 (1835 dage siden) @ Jones

Et godt eksempel på jernbanens berettigelse og forankring er den kedelige og ganske stabile driftsform der leveres på f.eks. de tidligere privatbaner i Nordsjælland. Ingen fancy baneudretninger, men fokus på driftssikre tog og en rationel toggang kunderne kan forstå.


...som dog har været delerstattet af togbusser i store perioder de sidste flere år grundet CBTC-installation på knudepunktet Hillerød station.

Det er jo der en af de spillere kommer ind og blander sig hvor den lokale infrastrukturforvalter ikke har indflydelse - nemlig Banedanmark, der jo suboptimerer deres arbejde på de rejsendes bekostning.
Det sker også at der er sene togbusser på Lokaltogs linier ved sporarbejder, men sjældent i dagtid.

Sjovt at ingen har nævnt Movias R-net, men det er måske fordi de fleste debatører i denne tråd ikke er sjællændere. Movia har jo netop koordineret nogle centrale tog og bus planer så de kører i 30 minutters takt. Og det virker.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak