Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SF: For lille kapacitet på Vejle Station (Generelt)

af Pylorus, 22/3 2019, 11:06 (1861 dage siden) @ krabsen

Det er så tredie gang i denne tråd, at du skifter argument og forudsætning, som andre skifter skjorte.

Jeg er enig - spild af tid i forhold til dig. Du er helt ukendt for alle andre i forhold til hvad din baggrund er og du har det bedst med at pege fingre. Ikke meget konstruktivt fra din side.

Men nej - jeg har ikke skiftet standpunkt eller side.


Du skrev:
Men da vi har fået opbygget et samfund hvor man helst ikke skal koordinere og være fremsynet placerer regionerne deres supersygehuse pænt væk fra jernbane og universiteterne på samme måde.

Nå det så påpeges ikke at være korrekt, så mente du pludselig alle sygehuse?

Det du glemmer er at især nogle af de helt store sygehuse i dag tager sig af behandling for HELE landet.
I Aarhus er de f.eks. rigtig gode til kræft i bækkenet. De får patienter fra HELE landet.
Så når patient som pårørende skal finde Skejby og måske besøge pågældende flere gange indenfor 2-3 uger - ville det så ikke være smart at sygehuset havde ligget klods op af banegården.
Flere og flere behandlinger bliver - heldigvis - samlet på færre steder.
Så patienter og pårørende bliver i stigende grad sendt land og rige rundt.
Beklager i min optik giver det nok mening og viser fremsynethed at man placerer supersygehusene så tæt på jernbane som muligt.
Men ja - er du rask og rørig er det ligegyldigt.

Husker du de andre eksempler? F.eks. denne:

Timemodellen er overordnet udtænkt for at nogle politikere kan føre sig frem på noget som betyder meget lidt for de fleste borgere.
blev pludselig til..
for pendlere (som i parentes trods alt er dem der er flest af) gør det en forskel.

Timemodellen er et blålys. Minuttallet (f.eks. 15 & 45) passer jo kun i Aalborg, Aarhus, Odense og København. Ikke de andre steder hvor disse "superlyntog" skal standse.
Blot en nem måde at sælge et politisk standpunkt på. Men det som betyder noget er at man kan f.eks. pendler ved præcist hvad tid toget kommer hver dag og køreplanen overholdes.
Det er faktisk også hvad pendlere efterspørger. De er som udgangspunkt ligeglade med Timemodellen.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/pendlertalsmand-om-timemodellen-giv-os-hellere-en-koe...


eller..
Jeg formoder du og flere af de andre debattører er ansat aktuelt eller tidligere har været det på et køreplanskontor.
når det så afvises er reaktionen
Jeg er ikke forbavset!

Og ? Du er og har jo ikke været ansat på et køreplanskontor!
Så derfor er din viden næppe større end min på området - min måske endda større?

Forbløffende konsekvent mangel på konsekvens.

Med andre ord, spild af tid at fortsætte. :-(

JA - så længe du holder skjult for os andre hvad du reelt har at byde ind med i debatten.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak