Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Als-Fyn (Generelt)

af steenth, 24/3 2019, 09:27 (1831 dage siden) @ Leo

At sige det kun gavner Als er en sandhed med modifikationer, Als Fyn broen vil give et større samfundsøkonomisk afkast end Femern forbindelsen, den vil være billigere at opføre, den vil være mere national, vil kunne aflaste trafikken i Trekantområdet, støttes af tyskerne læs here både Flensborg, Slesvig samt Slesvig Holsten. Selv den tyske trafik minister har udtrykt interesse for projektet.

Femernforbindelsen kan 100 % brugerfinansieres, men vejbroen imellem Fyn og Als skal have 11 mia. i tilskud. Det samfundsmæssige forrentning er næste ens.

Hvis der skal også være en bane over Als, så nærmere prisen på anlæg Femernforbindelsen. Banen på land fra Nyborg til Padborg vil koster ca. 16,5 mia hvis man bruger samme kilometerpris som på banen på Vestfyn. Og der skal bruges ca 10-15 mia ekstra til broerne.

Erhvervslivet i Sønderjylland og på Fyn vil få gavn af forbindelsen.
Alt handler ikke om København.

Halvdelen af befolkningen bor på Sjælland... Derudover har Lolland-Falster gavn af den forbindelse. Og Femernforbindelsen kan finansieret sig selv via brugerbetaling. Det kan forbindelsen til Als ikke.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Als-Fyn - Frank Poulsen, 23/3 2019, 09:07 [*]
    • Als-Fyn - ThomasTT, 23/3 2019, 10:49
      • Als-Fyn - steenth, 23/3 2019, 11:49
        • Als-Fyn - Frank Poulsen, 23/3 2019, 11:57
        • Als-Fyn - ThomasTT, 23/3 2019, 12:51
          • Als-Fyn - William Skov, 23/3 2019, 13:46
          • Als-Fyn - steenth, 23/3 2019, 13:55
            • Als-Fyn - ThomasTT, 24/3 2019, 11:26
        • Als-Fyn - Leo, 24/3 2019, 08:48
          • Als-Fyn - steenth, 24/3 2019, 09:27
    • Als-Fyn - Rask Ingemann Lambertsen, 23/3 2019, 14:29

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak