Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strøm på Lille Syd (Generelt)

af steenth, 25/3 2019, 15:08 (1856 dage siden) @ Peter Christensen

Igen, det er BDK, som har aftalt med Alstom, at de skal bygge onboard udstyr ind i andres materiel.

Der er kommet et ny aftale imellem BDK og Alstom. Det nye er, at DSB nu får opgaven med at installere i deres tog..... plus opdateret software, så man mindst kører med 3.4.0. Det kan jeg se med projektet, at nu får det tilpasset projektet til en mere realistisk verden ved at gøre det over en længere periode og at man kan flytte opgaver hen til et mere passende sted. Så jeg reelt ligeglad gamle rapporter, som som kun giver en status for et par år siden....

Da fremdriften heri ikke just er prangende for materiel, som ikke er leveret af Alstom, så falder balladen tilbage på BDK.
BDKs viden om materiel er lille, så hvor ikke lade operatørerne rode med den del? Det havde været det logiske valg, men BDK ønskede ikke dette (Alstom tilbød det - til en højere pris end den nuværende ordning).

Der vist nogle erkendelse, som alle parter må indrømme. Bl.a. hvor forskellige materiellet reelt er. Det er blevet håndteret i den nye aftale.

Forresten, hvordan går det lige med den enlige IC3, som har fået ERTMS?
Syntes der er meget stille omkring den.

Den sidste status kom for et par uger siden og er for januar: Driftstilladelse forventes i maj og serieudrustning starter i slutning af maj/starten af juni og målet er 6 udrustning togsæt i år.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak