Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Metroen stopper ikke ved aktivering af nødbremsen (Generelt)

af metrohenrik ⌂, Ringsted, 8/4 2019, 12:26 (1844 dage siden) @ mpp

Metroen åbnede i 2002. Der er gået 17 år før designet af nødbremsen var et problem. Det er sådan set ret godt gået. Når man får forklaringen giver det ret god mening at systemet sender toget videre til næste station så man kan evakuere folk så effektivt så muligt.

Så vidt jeg ved, kan du heller ikke stoppe et tog på vej over/under Storebælt og Øresund, ved at trække i nødbremsen.


Derudover hørte jeg da jeg så togene til den nye metro, at man nu kan sende overvågningsbilleder direkte til centralen. Det vil vel i givet fald så gøre det muligt at tage beslutningen om hvorvidt toget skal stoppe og sætte passagerer af på centralen, selvom det måske i praktisk er svært når det handler om splitsekunder.

I den nye generation af metrotogene, er der live billeder fra togene. Der er faktisk kameraer som viser sporet foran toget, ikke meget, blot nogle meter. Man skal bare huske på at der ikke er nogen der sidder og kigger på disse billeder hele tiden. Der vil være omkring 25-28 tog ude samtidig. Det kan ingen trafikleder følge med i.

--
Venlig hilsen
Henrik Værum Høgh


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak