Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan (Generelt)

af Pylorus, 9/4 2019, 14:08 (1815 dage siden) @ krabsen

Af hensyn også til kapacitet på hovedbanegården er det langt mere smidigt at lade tog køre igennem og videre til Nivå eller Helsingør.

Tja. Problemet er at stiger antallet af passagerer på S-togene kommer det til at knibe med kapaciteten gennem "røret".
Og alt taler for at antallet af borgere u Hovedstadsområdet fortsat stiger og dermed også behover for intern transport med f.eks. S-toget.


Så pyt med, at der ikke er kapacitet på hovedbanen til at modtage/afsende IC- og regionaltog, hvis den skal fungere som 100% sækbanegård og dermed ikke kan 'komme af med' togene.


Du forudsætter at alt fortsætter som i dag.


Jeg forudsætter ikke noget. Jeg påpeger, at dit forslag har nogle bivirkninger, som skal medregnes.

Personligt tror jeg at langt flere tog fremover enten stopper på Ny Ellebjerg (overgang til S-tog / Metro) eller i Kastrup (såfremt men får udvidet til 4 spor). Så antallet af tog til Hovedbanegården vil givet falde i antal fremover.
Primært fordi Hovedbanegården i praksis er blevet en sækbanegård. Godt nok kan man i dag sende regionaltog videre til Østerport, men gennemgående tog herunder internationale tog ifald det på ny bliver populært kommer ikke til at køre nordpå via Kystbanen til Helsingør, vil ikke komme på tale.

Men behøver alle lyntog og regionaltog at køre til Hovedbanegården?


Behøver alle S-tog? Dine argumenter er stadig inkonsistente og blafrer i alle retninger. Hvad var det nu du skrev for et par indlæg siden?

"Nej så hvorfor lader vi S-togene fortsætte gennem Hovedbanegården?
Måske fordi det er mest praktisk og der trods alt er nogle som skal videre!"

Nej - du blander du tingene! Mit svar var en reaktion på at folk stod af på Hovedbanegården, så hvorfor køre videre.
Det er jo netop IKKE tilfældet med S-togene og hidtig har man jo med IC-tog og Lyntog jo kun komme til Hovedbanegården, mens regionaltog har fortsat til Østerport.
Men adgang til S-tog og Metro via Ny Ellebjerg vil det for mange være mere naturligt at stige af her.


Men dem der ankommer med regional/ICtog skal ikke videre end til bygrænsen? Monstro ikke der trods alt er nogle som skal videre.

Som jeg skriver ovenfor - vil de fleste med fordel sikkert kunne benytte S-.tog og Metro via Ny Ellebjerg

Mange kan køre til Kastrup eller blot til Ny Ellebjerg.
Og dine "nye tog" til f.eks Næstved og Roskilde - er det så tog med lavere hastigheder end de 200 km/h som ellers er planlagt?


Jeg har ikke nævnt et kvæk om nye tog, Næstved eller Roskilde - eller andre steder for den sags skyld. Husk at læse, hvem du svarer, inden du sætter dig til tastaturet..;-)

Ja Her har du for en gangs skyld ret - jeg svarede via min smartphone og så ikke hvem jeg svarede. Min fejl.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak