Tinglev-Padborg (Generelt)

af Jakob S. Engbæk, onsdag 10. april, 2019, 12:25 (76 dage siden) @ Karsten Henneberg

NU er der forskel på "Nice to have og Need to have"

Der er min. 50-75% ledig kapacitet på Padborg-Tinglev for godstog - selvfølgelig er Nice to have for godsbaneoperatører ikke at skulle vente få minutter på et modkørende tog på den tyske side. En pause som nemt kan indhentes senere af godstoget ...

Men man kunne jo bare afgøre det på den måde, at jernbaneopratørerne selv betalte for andet spor over en periode til 2030, hvor beovet forsvinder grundet Femern.

De har så iøvrigt allerede meldt fra, grundet en formindsket kapacitet i udbygnings perioden

Hvis man samtidig vil have 3 passagertog i timen igennem i hver retning, eller bare to. Hvordan ser det så ud?

Hamborg er den nærmeste storby og Flensborg er en væsentlig by der burde have togforbindelse til Sønderborg og Fredericia/Aarhus.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen