Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kystbanen K20 plan - screening fra 2011 (Generelt)

af P.Jensen, 12/4 2019, 08:31 (1833 dage siden) @ Jens Hansen

Hej Jens

Ja derfor vil man have S-tog til Helsingør, men der hvor jeg mener hvor kæden hopper af er at "man" vil have jævnstøms-S-tog og ikke S-tog som er tilpasset til fjerntogsstrøm og perroner. Jeg går ud fra at man i dag kan få S-tog som kan det samme som nuværende men med fjerntogsstrøm.

I en anden tråd blev udtrykt irritation over visioner uden hold i virkeligheden.

Det er ikke en realistisk vision, at ombygge hele kystbanen fra Hellerup og nordud - strøm m.v. men ikke mindst alle perronhøjder. Hvis jeg var politiker og kunne vælge mellem
1. Nye s-tog tilpasset fjernbanen og ingen ombygning og
2. Total ombygning af alle stationer og anlæg nord for Hellerup med en anlægsperiode på mange, mange måneder til X mange millioner kr og alligevel at skulle investere i nye/flere tog
så er valget enkelt.

Man kunne faktisk lade nuværende S-tog køre mod Hillerød og Kystbanen overtage strækningen fra Hellerup til Klampenborg - en strækning som kunne ombygges til overhalingsspor.

Og man får to systemer mellem Hellerup og Valby/Ny Ellebjerg

P.Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak