Billund-Vejle ctr. Struer-København (Trafikpolitik)

af andersj, Nordjylland, søndag 14. april, 2019, 11:29 (189 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der har været flere udlægninger af historien. Det startede med at det var Billundbanens skyld, men når man læste artiklerne (istedet for blot overskriften) kunne man læse dette:

"For at undgå at forsinkelser fra landstrafikken forplanter sig til trafikken mod Billund og Herning (og omvendt), vil det sandsynligvis være nødvendigt at adskille togtrafikken Vejle-Herning-Struer helt fra landstrafikken, så rejser til og fra f.eks. Odense og København altid vil indebære togskift i Vejle."
- Transportministeriet citeret af DR

Da lokalpolitikerne så ville have svar på dette, kom følgende fra ministeriet i denne uge:

"Jeg kan oplyse, at det aktuelt er forventningen, at jernbanestrækningen Fredericia-Aarhus er elektrificeret ultimo 2026, jf. Banedanmarks seneste anlægsplan. Den direkte togforbindelse mellem København og Herning/Struer må derfor forventes ophørt fra 2027 og frem, idet de til den tid elektriske tog ikke vil kunne benytte jernbanestrækningen Vejle- Herning/Struer, som ikke er elektrificeret."
- Ole Birk Olesen citeret af TV Midtvest

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen