Billund-Vejle ctr. Struer-København (Trafikpolitik)

af M. Qvist, søndag 14. april, 2019, 12:14 (12 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Findes der tal på hvor mange der rent faktisk rejser direkte fra stationerne mellem Struer og Vejle til Fyn og Sjælland?
Jeg rejste dagligt med IC-togene for 3 år tilbage da jeg studerede i Odense og boede i Hillerød. De fleste af dem der stod på i København stod af i enten Slagelse eller Odense.
I Odense var der ofte rigeligt med pladser vestpå, og de fleste pladsreservationer sagde "Århus".

Nu siger man som regel at vi københavnere er forkælede og brokker os meget, men i alle de år jeg har været pendler i Hovedstadsområdet har det være ganske normalt med togskift mellem hhv. regional, s-tog og lokalbane. Hvad er det der gør de jyske provinsbyer så specielle at de med død og pine SKAL have et direkte tog til København?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.


 Læs artiklen 
Svenska-lok
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen