SJ planer om expansion af trafikken til København (Generelt)

af andersj, Nordjylland, søndag 14. april, 2019, 19:30 (72 dage siden) @ jacobchristensen

Som jeg husker det, var Odense-forbindelsen in sin tid proof of concept: Der var/er en ledig kanal mellem København og Odense, som SJ kunne betjene parallelt med DSB.

Problemet var billetsamarbejdet. Et eller andet sted har det været påpeget at rejsekortet kan klare den sag nu. (Det var nok i en diskussion andetsteds, mindes ikke om det har været nævnt her)

Teoretisk ville en forbindelse videre til Fredericia eller Kolding være smart, men banen Odense-Fredericia er overbelastet, så der skal man lige bygge den nye bane over Vestfyn. Eller nedlægge regionaltogene på strækningen. Men der er sikkert rejsende nok København-Odense til at bære et fjerde tog - det er jo en pendlerstrækning.

Det var nok i denne tråd du læste om det. Vi har nemlig haft SJ til Odense oppe at vende tidligere.

Men i dag er det digitale jo meget anderledes ud end i 2011. Flixbus (og -train i Tyskland) sælger alle deres billetter online, DSB sælger de fleste online og SJ har et fantastisk online bookingsystem og en rigtig god app.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


3 advokat tilbud
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik
Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen