Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af ThomasLarsen, mandag 15. april, 2019, 16:10 (188 dage siden) @ Jens Hansen

Kort sagt går det ud på at østbanen gerne vil beholde deres 15 min drift fra hårlev til køge. Og de ser også gerne at det skal forlænges helt til Roskilde.

Hvis de som minimum skal beholde 15 min drift mellem Køge og hårlev, skal der bygges om på Køge station. (måske en ny østlig perron)

Ellers skal der bygges de Ca 2.3 km nye spor mellem Køge station og til der hvor man fletter mod Køge Nord.

Betjeningen af Ølby station er også til debat pga den begrænsede kapacitet.

DSB ser helts at den nye regionlinje, springer Ølby over for at undgå forsinkelser.

Men det er regionen og flere kommuner ikke tilfreds med, pga betjeningen af det nye supersygehus.

Men der er jo trods alt 10 min drift, på busserne, fra Køge N og Køge St.
Så det ser jeg ikke som det store problem.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen