Billeder fra letbanen i dag. (Generelt)

af Rail, mandag 15. april, 2019, 17:27 (191 dage siden) @ jaer

- og det falder dig slet ikke ind, at nogen - underbygget af trafiktallene - måske ved noget om behovet?


Det virker bare ikke gennemtænkt når man heller ikke har købt Tango'erne med automatkoblinger. Det skulle tage ca. 5 minutter for 2 mand at koble to Tango'er, så det er næppe noget man kan gøre i Hornslet på vej til Grenå. Men planen er jo også at køre enkeltkørende Tango'er 4 gange i timen mellem Aarhus og Hornslet hvoraf halvdelen fortsætter til Grenå. Men det bliver tidligst muligt engang i 2020.


Det er jo så et synspunkt, for selvfølgeligt er det gennemtænkt, og valget truffet på oplyst grundlag.

Der skal køres to-tre tog (ikke stammer) på hverdage koblet, og når man overgår til kvartersdrift mellem Aarhus og Hornslet, så skal der slet ikke kobles.

Skal man søge aktindsigt for at få det gennemtænkte og oplyste grundlag?

Går ud fra at det ikke driftskobles i hverken Aarhus eller Hornslet?
Men alligevel går L1 længere i begge ender, potentialet for overfyldning rammer derved primat Grenå tog der ikke kan opformeres men har et større passagergrundlag end Hornslet tog.

Dette kan man naturligvis kompensere ved at ligge Grenå tog så de ligger på de mest passagertynde tidspunkter (Hornslet tog bliver tilpasset til ringetider mv.) men det er vel ikke noget man er interesseret i med en helt ny letbane?

Jeg kan stadig ikke se det gennemtænkte i kun at opbygge en delstrækning af en linje til det. Men jeg modtager gerne det gennemtænkte og oplyste grundlag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen