Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af Frank Poulsen, 15/4 2019, 19:35 (1837 dage siden) @ ThomasLarsen

Det er fuldstændig idiotisk at undlade stop på Ølby station! Der går bus fra Køge og Køge Nord... Jamen det er jo tåbeligt at skifte. Jeg vil gætte på det er hurtigere at stå af på Ølby og gå til Sygehuset end at tage en bus fra Køge Station, hvis man nu kommer fra Næstved. Når man nu har valgt at ligge regionens supersygehus så tosset i forhold til en af de største byer i regionen Næstved. Så skal man dælme også kunne komme nemt dertil med toget fra Næstved!

Alle tog bør standse på Ølby station! Og ja det er dybt godnat man ikke har lavet dobbeltspor Køge - Køge Nord mens man var i gang. Og der udtales skeptisk før man overhovedet kører der... Dybt dybt godnat... Men spare spare spare…

Og selve Køge Nord er i øvrigt også tåbeligt anlagt med sporskifter! Simpelthen ufatteligt man vil spare så meget på sporskifter. Det er ikke busser man kører med, det er tog, de har brug for sporskifter!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak