SJ planer om expansion af trafikken til København (Generelt)

af mpp, mandag 15. april, 2019, 22:45 (644 dage siden) @ jacobchristensen

Hvis man ser på hvem der kører og hvor meget de rejser er der nok en overrepræsentation af pendlere. Det skal dog så bemærkes, at de med pendlerrabat måske betaler 3000 kr for et månedskort eller 75 kr/tur ved t/r 20 dage i måneden. Det skal ses i sammenhæng med at en standardbillet ellers koster 291 kroner.

Når det er sagt er jeg positivt overrasket over at man nu kan finde orangebilletter på DSBs hjemmeside til ture samme dag. Da jeg sidst kørte til Odense valgte vi at tage bussen da det var omkring halv pris.

Anyways, hvis SJ kan få fyldt togene op ved et prisniveau der fungerer for dem er der ingen grund til at de ikke skulle kunne få en masse til at vælge dem over DSB. Spørgsmålet er som om de øvrige ting de kan byde på (bistro, andre sæder, etc) er nok til at vinde i et marked med priskonkurrence – specielt hvis man ikke kan have cykler med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen