SJ planer om expansion af trafikken til København (Generelt)

af mpp, mandag 15. april, 2019, 22:45 (94 dage siden) @ jacobchristensen

Hvis man ser på hvem der kører og hvor meget de rejser er der nok en overrepræsentation af pendlere. Det skal dog så bemærkes, at de med pendlerrabat måske betaler 3000 kr for et månedskort eller 75 kr/tur ved t/r 20 dage i måneden. Det skal ses i sammenhæng med at en standardbillet ellers koster 291 kroner.

Når det er sagt er jeg positivt overrasket over at man nu kan finde orangebilletter på DSBs hjemmeside til ture samme dag. Da jeg sidst kørte til Odense valgte vi at tage bussen da det var omkring halv pris.

Anyways, hvis SJ kan få fyldt togene op ved et prisniveau der fungerer for dem er der ingen grund til at de ikke skulle kunne få en masse til at vælge dem over DSB. Spørgsmålet er som om de øvrige ting de kan byde på (bistro, andre sæder, etc) er nok til at vinde i et marked med priskonkurrence – specielt hvis man ikke kan have cykler med.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen