Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af mikedk2100, tirsdag 16. april, 2019, 08:51 (652 dage siden) @ ThomasLarsen

Gåtid fra regionaltogs perronen til sygehuset 11 min. (ifølge Google maps)
Køretid i bus fra Køge station 8 min.

Jeg kan nu ikke se ulempen ved bussen.
Men derfor syntes jeg stadigvæk at regionaltoget skal standse ved ølby.

Nok mest fordi at jeg bor 800 meter der fra. :-)

Min pointe var bare at jeg syntes at 15 min drift på østbanen var mere vigtigt, end om toget standser i ølby.

Personligt synes jeg jo heller ikke en bus er særlig attraktiv, og jeg gør alt for at undgå det selvom jeg bor midt i København.

Men blev der lavet dobbeltspor fra en start, så var der plads til både 15 min drift på Østbanen med stop ved Ølby og de direkte tog Næstved-Køge-Køge Nord-København. Udover den ekstra plads der er til eventuelle udvidelser af driften - og det endda uden, at der om nogle år skal være driftsstop på alle tog (også S-tog) ved Ølby, når der skal laves det ekstra spor ;) Rettidig omhu, som man så ikke formåede ved Ringsted.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen