Trafikplan for den statslige jernbane 2017-2032 (Generelt)

af mikedk2100, København Ø, tirsdag 16. april, 2019, 08:51 (92 dage siden) @ ThomasLarsen

Gåtid fra regionaltogs perronen til sygehuset 11 min. (ifølge Google maps)
Køretid i bus fra Køge station 8 min.

Jeg kan nu ikke se ulempen ved bussen.
Men derfor syntes jeg stadigvæk at regionaltoget skal standse ved ølby.

Nok mest fordi at jeg bor 800 meter der fra. :-)

Min pointe var bare at jeg syntes at 15 min drift på østbanen var mere vigtigt, end om toget standser i ølby.

Personligt synes jeg jo heller ikke en bus er særlig attraktiv, og jeg gør alt for at undgå det selvom jeg bor midt i København.

Men blev der lavet dobbeltspor fra en start, så var der plads til både 15 min drift på Østbanen med stop ved Ølby og de direkte tog Næstved-Køge-Køge Nord-København. Udover den ekstra plads der er til eventuelle udvidelser af driften - og det endda uden, at der om nogle år skal være driftsstop på alle tog (også S-tog) ved Ølby, når der skal laves det ekstra spor ;) Rettidig omhu, som man så ikke formåede ved Ringsted.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen