IR4 (Generelt)

af QN903Qnr0779, onsdag 17. april, 2019, 19:12 (9 dage siden) @ ulca

IC3 fik en "renovering" med udskiftning af motorer og gearkasser. Er der, eller har der været, planer om at give IR4 en "renovering" med f.eks. udskiftning af inverter/kontrollere til banemotorer (fra GTO til IGBT) og måske istandsættelse af transformator. Her kunne man måske overveje at gøre som SJ har gjort med X2000, at udskifte eller ombygge transformatoren til at køre på såvel Dansk (25 kV 50 Hz) og Tysk/Svensk (15 kV 16 2/3 Hz), hertil de rette sikkerhedssystemer (som vel i fremtiden bliver ERTMS), så kunne det i principppet køre f.eks. Stockholm - Hamburg.

At udskifte fra GTO til IGBT har vel ingen værdi i sig selv? Og en transformator til 16 2/3 Hz bliver så meget tungere end en "50 Hz alene", at det næppe kan lade sig gøre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • IR4 - ulca, 17/04 2019, 16:56 [*]
    • IR4 - larsL, 17/04 2019, 17:18
    • IR4 - Thorkil Olesen, 17/04 2019, 18:49
    • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 19:12
      • IR4 - Peter Christensen, 17/04 2019, 19:51
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:34
      • IR4 - ulca, 17/04 2019, 20:25
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:37
          • IR4 - 1993matias, 17/04 2019, 23:34
            • IR4 - Gert, 17/04 2019, 23:56
              • IR4 - Jens N, 18/04 2019, 07:20
                • IR4 - Thorbjørn, 18/04 2019, 08:17
                  • IR4 - QN903Qnr0779, 18/04 2019, 09:56
                    • IR4 - P.Jensen, 18/04 2019, 10:06
    • IR4 Levetidsforlængelse - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/04 2019, 09:18
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen