Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IR4 Levetidsforlængelse (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/4 2019, 09:18 (1828 dage siden) @ ulca

Udskiftning til IGBT indgik i det projekt Bombardier forsøgte at sælge til DSB 2013-2015. Udskiftningen til IGBT giver et lavere energiforbrug, der alene finansierede levetidsforlængelsen på syv års drift. I levetidsforlængelsen indgik også ny TCMS, og ny dørstyring, toiletter og forberedende arbejder til ETCS (fysisk plads og ny IT arkitektur) men ikke en opgradering af interiør.
IR 4 kan ikke godkendes efter nogle normer i hverken Sverige eller Tyskland. Dertil er toget generelt for gammelt, så andre strømstyrker blev hurtigt pillet ud af projektet, der stille og roligt løb ud i sandet
Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak