Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Anomymitet i Forum.- denne gang med hilsen

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 19/10 2010, 07:23 (4910 dage siden) @ Aleman

Der kan være flere grunde til, at man optræder under pseudonym - ja, vel lige så mange grunde, som der er pseudonyme personer. Det kan være ønsket om 'forholdsvis anonymitet', som UTJ er eksponent for, det kan også være ønsket om at markere sig som interesseret i én bestemt retning - eller også har man bare ikke lyst til at få sit navn fremhævet igen og igen (og hvilke dybdepsykologiske betragtninger, der ligger bag ved det, vil jeg lade ligge her). Lidt mystik kan også forsøde tilværelsen.

For radioens tilfælde anede man jo i mange år ikke, hvad personerne, der læste Radioavisen op, hed, og i dagspressen var det kun de kendteste journalister, der fik deres navne under/over artiklerne. Lederskribenterne optrådte i reglen heller ikke under eget navn, så ano- eller pseudonymiteten har ret lange rødder i medieverdenen. Vi levede ganske godt med den uvidenhed dengang.

For mit eget vedkommende - ja, da jeg som nr. 18 tilsluttede mig dette forum, havde jeg egentlig ikke til hensigt at deltage i debatten, og så kunne navnet vel være 'ligegyldigt'. Men jeg blev hængende - og det gør mit pseudonym vel så også. Jeg står ved, hvad jeg skriver, og tager jeg fejl i en påstand, beklager jeg det selvfølgelig. Her fejes intet under gulvtæppet. Måske giver dette anledning til den næste indlægsrunde, nemlig 'Hvem er hvem' - eller 'Hvem sidder der bag skærmen'? :-D


Hovsa! Der skete en ubevidst smutter

Dit indlæg blev postet 9:36 og første svar kommer mere end en time senere.
Dette rettelses indlæg postede du 9:40 blot 4 minutter siden du havde postet dit originale indlæg der på denne tid endnu ikke var svaret på.

Husk at du finder knapperne "rediger" og "slet" under dit indlæg i en time efter det er postet så fremt der ikke er svaret på det! Blot et tip:-)

jeg glemte at sætte navn under indlægget.

Man kan da ikke hedde Aleman:-D

Vnelig hilsen,
Aleman

Din hilsen giver vist stadig væk ikke helt mening:-P

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak