IR4 (Generelt)

af RasmusD, torsdag 18. april, 2019, 13:30 (34 dage siden) @ hummel_62

Der er kun to EA'ere i drift ad gangen. DSB har fem af dem tilbage. Det giver to til drift, to til værksted og en driftsklar, der holder i reserve.

De to i drift ligger normalt og kører København-Slagelse det meste af dagen, og København-Roskilde i de sene aftentimer.

Det er vist mest for at få materielkabalen til at gå op, at de er kommet tilbage i drift. Efter der kom kørestrøm til Esbjerg skulle man bruge flere ER-sæt til InterCity-trafikken, og dem kunne man frigøre fra regionaltrafikken ved at få EA tilbage i drift.

Umiddelbart lyder det voldsomt at der konstant er to ud af fem EA'ere på værksted, men lokomotiver er vist generelt bare vedligeholdelsestunge. ME plejede vist at skulle have nye bremseklodser hver anden dag, inden man fik GreenSpeed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • IR4 - ulca, 17/04 2019, 16:56 [*]
    • IR4 - larsL, 17/04 2019, 17:18
    • IR4 - Thorkil Olesen, 17/04 2019, 18:49
    • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 19:12
      • IR4 - Peter Christensen, 17/04 2019, 19:51
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:34
      • IR4 - ulca, 17/04 2019, 20:25
        • IR4 - QN903Qnr0779, 17/04 2019, 22:37
          • IR4 - 1993matias, 17/04 2019, 23:34
            • IR4 - Gert, 17/04 2019, 23:56
              • IR4 - Jens N, 18/04 2019, 07:20
                • IR4 - Thorbjørn, 18/04 2019, 08:17
                  • IR4 - QN903Qnr0779, 18/04 2019, 09:56
                    • IR4 - P.Jensen, 18/04 2019, 10:06
    • IR4 Levetidsforlængelse - Lasse Toylsbjerg-Petersen, 18/04 2019, 09:18

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen