Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

9 år fra askeskyen (Generelt)

af Peter Christensen, 19/4 2019, 12:11 (1806 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Endnu mere vildt: Kan godstogslokomotiver som f.eks. EG bruges til at trække en vognstamme hele vejen. Jeg ved godt, at EG ikke må køre passagertog, fordi der ikke er betalt moms af lokomotivet, men i en international krise kunne der måske findes en hurtig løsning på det rent juridiske. Kunne det lade sig gøre at finde (hurtige) tekniske løsninger, så det i praksis kunne ske?

Næppe.
Hvis flytrafikken indstilles, så vil en del af den fragt, som ikke kan komme med fly (og det er faktisk en del), finde andre måder.
Min teori er at en del finder vej til jernbanen og DB vil næppe slippe lokomotiverne; godstogene skal bare fyldes op med tons.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak