Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Alternativ immunisering Fredericia-Aalborg (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, 21/4 2019, 08:41 (1826 dage siden) @ andersj


Jeg ved ikke så meget om det, så jeg vedlægger blot et link til præsentationen: https://www.ft.dk/samling/20181/almdel/TRU/bilag/310/2037891/index.htm

Jeg skal lige skynde mig at præcisere, at jeg ikke arbejder indenfor signal- eller immuniseringsdivisioner, og iøvrigt holder ferie og alene skriver for mig selv...

Men denne her præsentation fra Banedanmark skal bemærkes. Den bliver skelsættende for fremtiden. Det er nemlig første gang, jeg har set, at en instans under transportministeriet bevidst angiver forkerte oplysninger for at fremme egen dagsorden.

Jeg er helt med på det skred fra "ubegrundet naiv optimisme" til "ubegrundet overdrivelse grænsende til manipulation", der er sket i orienteringerne til det politiske system, fra de instanser som politikerne har lagt jernbanens skæbne i hænderne på, og som udgør politikernes eneste informationskilder.

Men dette her er alligevel anderledes. For heri indgår faktuelt forkerte oplysninger, som Banedanmark udmærket VED er forkerte. De har formentlig endda selv fundet på dem - og overdrevet dem i så stor grad, at enhver tilfældighed kan udelukkes. På trods af at de korrekte, saglige og virkelige informationer er tilgængelige og i Banedanmarks besiddelse.
Det er alligevel nyt.

...og skræmmende.

...og ganske usmageligt.

Lasse

P.s: Nej, de helt konkrete fejl nævner jeg ikke. Det må jurister og de skadesramte forholde sig til. Jeg konstaterer blot, at lige netop denne præsentation udgør noget helt nyt indenfor en ellers forholdsvis sober dansk jernbaneverden.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak